Mini

Selama aku duk kat melaka..ulang alik melaka..aku tak pernah pi Mini Malaysia dan Mini Asean..Last week aku tergerak nak pi sambil tgk2 apa benda ada kat dalam tu..so aku pi sorang2..sampai kat sana aku ingat tiket mahal..rupa2 nya..RM5 hinggit je…oklah tu..jimat duit sikit…masuk2 je aku tgk ada byk umah tradisional..kira punya kira ada 13 umah… ooooo… baru aku tahu…ada replika umah tradisional setiap negeri di malaysia rupanya.. So aku snaplah gambar2 13 biji umah tu… tp byk umah aku tgk dah rosak..atap dah tercabut2 dah…mcm tak berapa nak jaga je… takde budget kot..yelah..tiket pun RM5 je..mana nak dapat budget nak ganti semua benda alah ni…so aku share 2-3 keping gambar… layanzzz.. πŸ™‚

“Kat pintu masuk…mcm senget je gambar yg aku amik ni..”

“Rumah Tradisional negeri Perlis…nape aku pilih gambar ni..sbbnye..gambar umah ni je yg aku dapat amik dari angle tepi…yg lain tak dapat sebab tgh ubah suai dan bersemak samun…kang salah pijak kuar ular susah plak..”

“Hah…ni umah org Melaka… Ulau melingkau atas pagau…he..he..he..)

14 responses to “Mini

Leave a Reply

