Pelik dan Keliru

Ermmm….

Sempena bulan Ramadhan ni, aku park kereta kat opis Pn.Mama so aku naik train dari opis Pn.Mama ke opis aku (Masjid Jamek-Ampang Park). Sampai opis Pn.Mama pg tadi aku terus pi stesyen LRT. Skang ni aku tgk bila peak time je diorang guna train yg pjg. Bagus juga sbb ramai boleh masuk sekali gus..kalau tak mcm sardin cap TC Boy je aku tgk..Kalau sorang kentot semua pengsan… So pg tadi aku naik gerabak plg last sekali. Mcm biasalah masuk train aku berdiri sbb tmpt duduk tu untuk org pompuan yg dah nak load out (mengandung) dan OKU. Tapi aku tgk skang ni yg pompuan slim mcm JLo dan lelaki yg bertubuh sasa pun duduk juga..bglah org yg perlu duduk..adooii..aaii.. (aiikk ke lautlah plak, sambung balik).

So bila masuk train aku nampak ada sorang budak remaja berpakaian smart (suar yankee, kaki ayam tapi takde jambul.Sbb yg ada jambul tu aku sorang je..he..he..he..). Budak ni berdiri selang 2-3 org dari aku. Dia pikul beg sandang kat belakang dan aku tgk nampak mcm pelik je. Tiba2 budak ni ltk beg pastu bergerak slow ke depan.. Cara berjalan nampak mcm kurang normal dan sambil jalan tu dia tgk org kiri kanan…Aiikk..aku pelik juga tgk budak ni. Nape dia pergi depan, pastu beg dia tinggalkan.. Org sekeliling dia semua tgk mamat ni jalan sampai ke depan. Sampailah aku tak nampak lagi mamat ni. Semua org dalam train bermuka pelik sbb tgk mamat yg pelik ni. Bila sampai kat ampang park, aku kuar train and berjalan ke arah gerabak depan (dari luar) cuba mencari budak tu. Tapi tak jumpa dah. Aku nak bg tahu kot2 dia lupa beg dia ke apa ke. Tapi maybe dia dah jalan sampai gerabak plg depan kot. So sepanjang aku jln ke opis td aku gelak sorang2 and cuba pikir apa motif budak tu sebenarnya..sampai lah ni aku tak tahu. pelik..pelik… 🙂

22 responses to “Pelik dan Keliru

Leave a Reply

