10.30 MLM

Jam 10.30 mlm…. Tok..Tok..Tok..

En.Papa   : Sapa plak yg ketuk pintu umah aku mlm2 ni??? Kacau betullah..org baru je nak beraksi dia main ketuk2 pintu plak… gilah main benda lain…

Pn.Mama : Sapa yg ketuk pintu umah kita tu bang?

En.Papa   : Entahlah…takkan salesman plak… nak jual apa mlm2 ni… (takpelah saya taknak beli..jerit dari dlm rumah..)

Tok..Tok..Tok… (wah dia ketuk lagi…ni sudah mendatangkan marah ni)

En. Papa  : Ntah2 Pegawai Cegah Maksiat kot…mlm2 selalu diorang yg ketuk umah dan buat serbuan ni… wahh..bahaya ni..cpt mama pi nyorok blkg pintu…Danish plak nyorok dlm bakul…cepat2… (sambil pakai kain he..he..he.. 🙂 )…

Aku dgn suspennya pergi kat pintu and buka pintu slow2…Bila bukak je aku nampak seorang lelaki bersongkok, bawa bag sandang tepi dgn name tag kat dada…. Alamak dah sah pegawai agama ni..time nilah plak cari kad nikah tak jumpa..mana tahu dia minta bukti ke apa ke ..apa kad yg aku nak tunjukkan plak ni..kad bonuslink boleh lepas tak?

Lelaki Misteri : A’kum bang…

En. Papa           : W’salam…errrr..ada apa2 yg saya boleh bantu encik??

Lelaki Misteri : Maaf menganggu bang..saya dari Jabatan Perangkaan Malaysia..Saya dtg nak buat bancian…

Lah nak buat banci rupanya..buat suspen aku je…takde waktu lain ke kau nak dtg..aku baru je nak baca bismillah.. kau dah ketuk pintu dtg nak buat banci…potong stim betullah… Selepas aku jawab semua soalan, dia pun blah…kagum juga aku tgk mamat tu..kerja keras walaupun dah mlm… bukan sng nak buat banci ni..org mesti mls nak layan..yelah takut pencuri ke apa ke..nak2 mlm2 time org nak start gusti lembut ni kan..mesti tension nak layan org mcm ni..  adooii.. aaiii 🙂 

Mamat tu kata, kad banci ni jgn tanggalkan..nanti kena denda..

14 responses to “10.30 MLM

Leave a Reply

